Social Icons

Pages

Friday 23 August 2013

Keajaiban Menarik Rezeki..

Assalamualaikum,

Spt yg pernah dikongsi sebelum ini kunci menarik rezeki adalah dgn melakukan solat sunat Dhuha, saya ada ulas dan bincang pada tajuk entri rezeki dan harta.
Bole rujuk utk tajuk sblm ini.

Ok, kali ini satu lagi kisah keajaiban menarik rezeki. Sama konsep cuma kaedah berbeza iaitu dgn bersyukur atas pemberian Allah. Kite semua faham, semakin kita bersyukur akan bertambah rezeki kita..janji Allah itu benar.

Dipetik dari Diyana Tahir;

6 tahun dulu ketika saya tiada pekerjaan, bisnes pun terumbang ambing, hutang keliling pinggang, di poket tinggal RM1 (itu pun umpul2 duit syiling).

Saya tiada pilihan selain percaya bahawa dengan bersyukur akan bertambah rezeki.

Setiap pagi, saya mulakan dengan menulis apa yang saya syukurkan tentang tubuh badan saya dari hujung rambut hingga hujung kaki. 

"Terima kasih Ya Allah atas kurnia mata yang kau pinjamkan buatku, dengannya aku mampu melihat wajah anak dan suamiku. Dengannya aku dapat melihat indahnya senyuman anak dan suamiku. Dengannya aku dapat melihat kesempurnaan ciptaan-ciptaanMu"

Cth tulisan yg diamalkan oleh hamba Allah ini..kita boleh ubah ikut hati dan naluri kita.

Setiap kali menulis tentang setiap anggota badan..sebak di dada datang dan datang. Menitik air mata..betapa banyak nikmat yang Allah beri yang sering kali diabaikan.

Alhamdulillah, janji Allah tu benar..

Selepas saya amalkan menulis kesyukuran atas pemberian Allah ini, rezeki mula datang dan datang sehinggalah hari ini.

Jika ada jalan mudah untuk menjemput rezeki mengapa memilih jalan susah? ~ 

Nampak seperti sesuatu yg remeh tp sebenarnya besar hikmah die kan..insyallah mana yg mampu sama2 kita amalkan.

Wassalam..

No comments:

Post a Comment