Social Icons

Pages

Monday 28 September 2015

Akhirnya aku terjebak dgn Tone Excel!

Assaamualaikum w.b.t,

Alhamdullllilah, masih diberi masa & kesempatan menulis diruangan yg tidak seberapa ini.
Dan terima kasih bebanyak kpd sahabat2 yg masih sudi singgah dan membaca di blog ini.

Juz nk sharing..erm, tgk tajuk pun dah tau nak cite ape kan..

Iya, sedar tak sedar..aku pun dah terjebak dgn tone excel nie..upline yg promote tone excel nih bos kt tempat aku kerja..hu2.

Bukanlah paksaan tp dgn rela hati..*_*


Ok, kalo nak cerita pro & con program nih rasanya aku bukan yg terbaik utk bercerita coz masih hijau & setahun jagung lagi dlm penggunaan simcad tone excel nih.

Cuma apa salahnya mencuba..even kate org ratenya mahal ckit, tp die ada referral program utk menjana pasif income.

Dan jika dilihat 5 tahun kebelakang (2010-2015) aku guna pakej postpaid dari celcom dgn monthly commitment RM100 (lebih tak lebih aku bayar takat itu je)..dan secara jujurnya aku amat berpuas hati dgn plan postpaid celcom tersebut.

Jadi secara kasarnya aku dah spend RM100 x 12 bulan x 5 tahun = almost RM6,000.00 utk bill phone selama 5 tahun ini.

Maybe dgn same amount & commitment aku boleh capai something dgn pelan pemasaran tone excel nih utk  5 tahun ke depan..^_^ mudah2an insyaAllah..!!

Bila dtg plan marketing yg menarik mcm nie..why not kita cuba kan? dan berapa lama ketahanan (sustainable) syarikat & program nih..wallahualam..tp pastinya selagi ada supply & demand, bisnes & produk itu akan berterusan.

Dan utk makluman juga, network tone excel ini akan pickup coverage celcom..itu mungkin salah satu sebab confident sikit nk join kerana experience dgn coverage celcom sblm ini amat memuaskan.



Apa, kena cari downline? Iya, lagi satu katanya kena cari downline..baru boleh pergi jauh dalam bis tone excel nih..

Erm..maybe betul coz itu selari dgn tagline simcad itu sendiri --> prepaid that pays! (korang kena clear betul2 sblm subscribe simcad & pelan nih).

tapi buat masa nie..target aku nk cuba try pakai dan tgk feel die dulu mcm mane..if ok, baru boleh cite kt orang lain..kalo tak ok, nak cite pun segan beb!

Kalo korang nak study apa itu tone excel, cuba2 lah jenguk link di bawah ye:

Klik disini -->  Tone Excel

Ok lah, itu shj coretan buat masa ini..insyaAllah jumpa lagi dlm entri yg seterusnya.

Wassalam..

No comments:

Post a Comment