Social Icons

Pages

Thursday 30 October 2014

Pesan Sifu - Ilmu Perniagaan

Assalamualaikum...

Sedikit ilmu utk di kongsi bersama. .

PESAN SIFU 

Bila kita menjalankan perniagaan ini. .kita seharusnya bantu level 1 kita sendiri utk jadi seperti kita..bantu bermaksud..kita mendidik dan mengajar segala teknik dan ilmu yg ada supaya level 1 kita menjadi seperti kita. Bentuk mereka..jadikan mereka leader bg group mereka sendiri..hargai mereka.


Tetapi dlm mengajar dan mendidik serta membentuk itu..kena terapkan kiasan ini...di ibaratkan seperti..kita menyuruh anak melukis..di beri pensil dan kertas..suruh lukis gambar kucing...biarkan mereka melukis dahulu. .kalau mereka belum melukis lagi dan mengeluh..kita x semena mena pergi lukis gambar kucing...maknanya..anak kita x qkan dpt belajar bagaimana utk melukis. Biar mereka lukis..apa yg mereka x tau..kita gambar. Jangan biarkan anak anak bergantung terus kepada kita hanya utk melukis. Didik dan bantu sahaja.

Begitulah dlm bisnes rangkaian ini. Terapkan ilmu...level 1 kena belajar..teknik dan cara tackle pelanggan..apa yg x tau..maklumkan pada upline..buar upline bantu apa yg boleh. .jgn kita terus terusan minta bantuan..sekurang2nya ilmu yg kita dpt...masalah yg kita dpt..jadikan sebagai pegangan.
Seronok x seronoknya buat bisnes nie. .apa bila melihat rangkaian dan komisen semakin membesar...rasa mcm x logik pula gaji naik mendadak dadak...sampai terpikir pikir kenapa x buat lagi dulu.? Ingat..bantu level 1 anda..lahirkan mereka sebagai leader.

Leader yg hebat bukan datang dari berapa byk dia taja sebulan. .tetapi berapa ramai leader leader yg hebat lahir di bawahnya. Setapak anda membantu rakan rakan di bawah anda..sebenarnya anda sudah dua tapak lagi ke hadapan.

Cuba lihat...setelah sebulan atau 2 bln join..bagaimana kenaikkan gaji kita. ? Masih di takuk yg sama.?
Jgn give up..jgn mengalah...teruskan menaja dan lahirkan lagi manusia seperti kita. In sha Allah...allah akan pandang usaha kita.
Bantu rakan rakan utk keluar dr kesusahan...kebebasan kewangan..=)
Wallahualam..

No comments:

Post a Comment