Social Icons

Pages

Monday 10 March 2014

Antara kenangan manis - Battle of Da Band 2008


Assalamualaikum..

Aishh..cmne boleh tetiba masuk mood rock memalam nie..hu2.

Jika sebelum in saya pernah menulis entri berkaitan aku dan gitar, nampaknya mood itu meresap kembali secara spontan malam ini.

Satu memori yg manis sepanjang menuntut di ipt dulu, saya dan housemate menyertai battle of the band sempena pesta konvo 2008.

Utk battle of the band ini line-up kami terdiri daripada Ijam The Death Trasher as bassist, Ilyas a.k.a Acinatas as lead guitar, P-jam a.k.a epiRk as 2nd guitar, Bo'oi a.k.a Oichie as drummer and Od as our vocalist.

Pada belah siangnya telah diadakan sesi audition bagi memilih 10 band yg akan beraksi pada final pada sebelah malam. Alhamdulilah, band kami telah layak utk pergi ke final walaupun persaingan agak sengit pada sesi audition tersebut. Pada sesi tersebut kami membawakan 2 lagu iaitu Sit and Enjoy (ubahsuai dari lagu Metallica - Search and Destroy) - Ijam the Death Trasher menjadi music director bg band kami, dan juga lagu Samarkand.

Pada malam final tersebut, band kami telah diundi sbg band yg pertama utk perform. Memang mendebarkan..iye laa 1st band katekan namun gagahi jua..sit n enjoy pun berkumandang.. Fuhh, setle dah perform namun ade sedikit ganguan elektrik (blackout) di penghujung persembahan..mungkin dan nasib dan rezeki kami mlm itu, kire trus abes ler nampakmya dan ditamatkan persembahan setakat itu.

Akhirnya, masa yg ditunggu pun tiba..pengumuman result battle. 1st place going to X10 Heroes. Pergh, cam xcye..memang dah rezki kami mlm itu menjadi juara..Dapat lah hamper dan sedikit wang kemenangan, terus open table pastu kt mamak bersama ahli-ahli band dan juga rakan-rakan seperjuangan yang datang support.

Ok, rasanya itu shj yg ingin dikongsikan dikala mood rock tengah meresap ini..kat sini juga ade disertakan video kitorang perform mlm tu.

Utk makluman, ahli-ahli band semua sudah membawa haluan masing-masing selepas tamat belajar. Namun, memori tersebut akan terus mekar sbg kenangan indah sebelum tamat pengajian dulu.

Sekian, wassalam..

No comments:

Post a Comment