Social Icons

Pages

Thursday 2 January 2014

Kembalilah..kepada yg dipercayai TM

Masih ingat iklan yg menyuruh 'potong'..dan agak famous suatu masa dulu.
Kalau tidak ingat,  link iklan dibawah..

https://www.youtube.com/watch?v=Yfbc9C6YWFM

Tapi sayang....(ala2 lagu Saleem)

Nampaknya hujan yg disangka ke petang, diakhiri dengan hujan dan ribut puting beliung di tengahari. Pengguna mereka telah pun menubuhkan satu group di Facebook (P1 Wimax sucks) dgn penyertaan lebih 12 ribu pengguna yg merasakan diri mereka tertipu dan teraniaya.

Baru-baru ini tersebarnya sebuah cawangan kecil P1 Wimax di Selayang Mall telah diserang oleh pengguna yg ganas dan dahagakan speed broadband spt dijanjikan dan lebih dahsyat lagi mereka telah di CTOS tanpa pengetahuan walaupun telah berhenti melanggan.

Apa itu CTOS? (credit tip-off service)
Mereka telah disenaraihitamkan oleh CTOS, sebuah agensi yg  menyenarai hitam pengguna drpd semua jenis hutang agensi kewangan spt bank, credit card dll.



Juga antara pendedahan bahawa P1 wimax terpaksa menggunakan agen utk mengutip hutang-hutang tertunggak dari pengguna mereka. Nampaknya gaji yg dioffer boleh tahan juga..


Juga dibawah antara protes-protes yg dilancarkan oleh pengguna mereka.Iya lah, bila dah bengang..macam2 gaya bole keluar..



Dan antara yg dah masuk kategori tahap dewa keganasan juga..


Itulah gambaran betapa dahsyatnya bila janji di capati..namun wang mahu segera dibayarin.

Dibawah juga, video oleh Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), berkenaan isu ini. Namun spt diberitahu, mereka masih gagal menghubungi wakil daripada P1 wimax sehingga kini.

https://www.youtube.com/watch?v=cmYsB0nHFk4

Semoga pihak terbabit dpt menjelmakan diri dan menjernihkan keadaan yg sedang berserabut dan kacau-bilau tersebut. Jgn biarkan kepercayaan pengguna dikhianati.

Dan akhir kata, kembalilah kepada jenama yg boleh dipercayai..dan telah memberikan perkhidmatan sejak sekian lama..



Welcome to Telekom Malaysia..=)

Sekian, wassalam..

No comments:

Post a Comment